Darmowe arkusze Excel i Calc
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Zasady
Kontakt
Szukaj
Regulamin

WÄ…tki na Forum
Najnowsze Tematy
Arkusze googla
Arkusz kalkulacyjny ...
kalkulator leasingowy
Jak skopiować tylko...
Excel błędnie sumuje!
Najciekawsze Tematy
Jak skopiować ty... [6]
Excel błędnie s... [6]
Wyszukiwanie dat ... [6]
Funkcje, Arkusze ... [6]
Pomocy!!!!!!!!! [5]
Statystyka
Darmowe arkusze Excel i Calc
WITAMY:
Allenelord
jako nowego użytkownika.

Zarejestrowanch Uzytkowników: 192

Super Administratorzy: 1
Administratorzy: 0
Użytkownicy: 191

Użytkownicy Online:

piotr62 tygodni
grzesiu130 tygodni
Waldi370 tygodni
Allenelord372 tygodni
Dannyitaks374 tygodni

Gości Online: 1

Twoje IP to: 18.189.145.20

Kategorie Forum 14
WÄ…tki na Forum 21
Posty na Forum 82
Komentarzy 19
Newsy 106
Artykuły 22
Ściągniętych plików 51
Kategorie Downloads 4
Ciekawe Strony 10
Postów w Shoutbox 76
Toplisty i katalogi
Te banery dają naszej stronie życie:
Tutaj znajdziesz Strony zaprzyjaźnione i strony sponsorów serwisu: Będą to strony dla zainteresowanych transportem, techniką transportową i historią transportu oraz obliczeniami.
A teraz rózne różnoÅ›ci, np.: gie³da ³adunków i transportów, ale nie tylko oczywiÅ›cie.
SÄ… jeszcze ciekawostki dla inżynierów i studentów: mes, czyli obliczenia numeryczne, metod¹ elementów skoñczonych. Może CiÄ™ zaciekawi?
Statystyki strony
Analiza oglądalności witryny


Zobacz Temat
Darmowe arkusze Excel i Calc | Jak to zrobi | Ratunku!!!!!
Autor Funkcje, Arkusze i Spreadsheet_Excel_Reader
alvi
Użytkownik

Postów: 2
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.09.08
Dodane dnia 10-09-2008 19:10
Witam

Napisałem ten post na innym forum ale tam nie mam odpowiedzi więc szuka gdzie indziej. Co prawda robię w tym czasie pewne rzeczy na piechotę ale może ktos mi pomoże i uda się to wszystko całkiem zautomatyzować.

09.09.2008

Potrzebuję funkcję która będzie mi zliczała liczby tzn.

Mam kolumnę w której są różne liczby. W jednej komórce chcę żeby mi zliczało ilość powtarzających się liczb.

Narazie udało mi się to dla jednej komórki

=ILE.LICZB(JE¯ELI(N5=2;1;'X' ) )

Nie wiem nawet czy dobrze do tego podszedłem ale tylko takie udało mi się zrobić. Funkcja ta sprawdza mi czy w danej komórce jest liczba 2. Jeżeli jest to uzyskuje wartość liczbową i w końcowym efekcie funkcja nam pokazuje że w danej komórce jest 1 liczba. Jeżeli nie jest 2 to komórka uzyskuje wyrażenie x które nie jest liczbą i funkcja nam wykazuje że nie ma w komórce liczby dając wynik 0.

W sumie pisząc to przyszło mi do głowy żeby poza tabelą w dalszych kolumnach robić to dla każdej komórki osobno a potem po zsumowaniu kolumny wpisać wynik w tabelkę ale może jest inny sposób który nie będzie taki zagmatwany.

Robię wszystko w OpenOffice ale jak ktoś zna taką metodą w MO to też można pisać. Są to porównywalne funkcje więc pewnie jakoś uda mi się dojść.

Jeszcze 2 pytania:

1. Czy jest możliwość wydobycia z jednego pliku danych z konkretnych komórek. Np. w jednym pliku mam wszelkie obliczenia a w drugim pliku pokazuję tylko wyniki (nie chodzi mi tu o komunikację między arkuszami w jednym pliku). Jeżeli jest to możliwe to za pomocą jakiej funkcji.

2. To samo tylko w php. Wykorzystać plik na którym było wszystko liczone i na stronie WWW pokazać wyniki.

Wszelkie zmiany w pliku powodują, że zmieniają się wyświetlane wyniki na stronie czy w innym pliku.



10.09.2008

Znalazłem ciekawe biblioteki umożliwiające odczyt plików *.xls bezpośrednio w php. Problem jest jeden.

Otóż odczyt jest możliwy tylko jak w komórke są wpisane wartości. Jeżeli jest wpisana funkcja to wyniku tej funkcji pokazywać nie chce.

Czy da sie to jakoś obejść a jeżeli nie to czy jest taka funkcja, którą można dorzucić do komórki, że wynik funkcji która została wykonana, jest przerzucany do innej komórki?

np. w A4 mam sumę od A1 do A3. Wynik jaki jest w A4 przezucam sobie do B4 dzięki czemu w B4 mamy wpisaną wartość (a nie funkcję), którą mogę użyć w pliku php. Nie chcę w B4 wpisać funkcji która nam pokaże to co jest w A4 tylko w A4 zrobić taką funkcję, która zrobi sumę a następnie wynik tej sumej oprócz tego że będzie w A4 to jeszcze zostanie zapisany w B4.

Dodam tylko że pracuje głównie na Calc ale jak bez Excela nie da rady to porobię co trzeba w pracy.

Pozdrawiam

Edytowane przez alvi dnia 10-09-2008 19:12
Autor RE: Funkcje, Arkusze i Spreadsheet_Excel_Reader
piotr
Super Administrator

Postów: 34
Miejscowość: Świętochłowice
Data rejestracji: 05.12.06
Dodane dnia 11-09-2008 08:57
ODP 1
Baza danych jest zakresem komórek definiującym bazę danych.
Pole bazy danych określa kolumnę, na której funkcja działa po zastosowaniu kryteriów wyszukiwania pierwszego parametru i zaznaczeniu wierszy danych. Nie ma to związku z kryteriami wyszukiwania. Aby określić cały zakres danych, należy użyć liczby 0. Aby odwołać się do kolumny poprzez nazwę jej nagłówka, należy umieścić tę nazwę w cudzysłowie.
Kryteria wyszukiwania określają zakres komórek zawierający kryteria wyszukiwania. W przypadku umieszczenia kilku kryteriów wyszukiwania w jednym wierszu są one połączone operatorem logicznym I. W przypadku umieszczenia kryteriów wyszukiwania w różnych wierszach są one połączone operatorem logicznym LUB. Puste komórki w zakresie kryteriów wyszukiwania będą ignorowane.
Aby zdefiniować sposób postępowania programu OpenOffice.org Calc przy wyszukiwaniu identycznych wpisów, należy wybrać Narzędzia - Opcje - OpenOffice.org Calc - Oblicz.
BD.ILE.REKORDÓW
Funkcja BD.ILE.REKORDÓW zwraca liczbę wierszy (rekordów) bazy danych spełniających określone kryteria wyszukiwania i zawiera wartości numeryczne.
Wyszukiwanie umożliwia korzystanie z wyrażeń regularnych. Na przykład wprowadzenie frazy "wszystko.*" pozwala odszukać pierwsze wystąpienie wyrazu "wszystko", po którym następują dowolne znaki. Aby wyszukać tekst, który jest wyrażeniem regularnym, należy poprzedzić każdy znak odwróconą kreską ukośną \. Aby włączyć lub wyłączyć automatyczne używanie wyrażeń regularnych, wybierz Narzędzia - Opcje - OpenOffice.org Calc - Oblicz.
Składnia
BD.ILE.REKORDÓW (baza_danych; pole_bazy_danych; kryteria_wyszukiwania)
Jako parametr pole_bazy_danych można podać komórkę określającą kolumnę lub liczbę 0 określającą całą bazę danych. Parametr nie może być pusty. Aby odwołać się do kolumny poprzez nazwę jej nagłówka, należy umieścić tę nazwę w cudzysłowie.
Przykład
W powyższym przykładzie należy sprawdzić, ile dzieci ma do szkoły dalej niż 600 metrów. Wynik ma być zapisany w komórce B16. Ustaw kursor w komórce B16. Wprowadź w niej formułę =BD.ILE.REKORDÓW(A1:E10;0;A13:E14) Podczas wprowadzania zakresów można skorzystać z pomocy Kreatora funkcji.
Baza_danych jest zakresem danych, obejmującym także nagłówki, uwzględnionym w obliczeniach: w tym przypadku A1:E10. Pole_bazy_danych określa kolumnę kryteriów wyszukiwania: w tym przypadku jest to cała baza danych. Kryteria_wyszukiwania stanowią zakres, w którym można wprowadzić kryteria wyszukiwania: w tym przypadku A13:E14.
Aby dowiedzieć się, ile dzieci z drugiej klasy skończyło 7 lat, należy usunąć wpis >600 z komórki D14 i zamiast tego wprowadzić "2" w komórce B14 w kolumnie Klasa, natomiast w komórce C14 po prawej stronie należy wprowadzić ">7". Wynikiem formuły jest liczba 2. Dwoje dzieci z drugiej klasy ukończyło 7 lat. Kryteria są połączone operatorem logicznym I, ponieważ znajdują się w tym samym wierszu.


Jam, nie chwaląc się, to uczynił...

Edytowane przez piotr dnia 11-09-2008 08:58
Autor RE: Funkcje, Arkusze i Spreadsheet_Excel_Reader
piotr
Super Administrator

Postów: 34
Miejscowość: Świętochłowice
Data rejestracji: 05.12.06
Dodane dnia 11-09-2008 09:06
ODP 2 dla Calca!!
Komórka arkusza może zawierać odwołanie do komórki w innym arkuszu.
1.Otwórz nowy, pusty arkusz kalkulacyjny.
2.Wprowadź następującą przykładową formułę do komórki A1 arkusza 1.
=Arkusz2.A1
3.Kliknij zakładkę Arkusz 2 w dolnej części obszaru roboczego. Ustaw kursor w komórce A1 i wprowadź liczbę albo tekst.
4.Ta sama zawartość pojawi się w komórce A1 arkusza 1. W przypadku zmiany zawartości komórki Arkusz2.A1 zmiana zostanie przeprowadzona także w komórce Arkusz1.A1.
W ten sam sposób można także utworzyć odwołanie do komórki z innego dokumentu wcześniej zapisanego do pliku.
1.Aby załadować istniejący dokument arkusza kalkulacyjnego, wybierz Plik - Otwórz.
2.Aby otworzyć nowy dokument arkusza kalkulacyjnego, wybierz Plik - Nowy. Ustaw kursor w komórce, w której mają być wstawione dane zewnętrzne i wprowadź znak równości jako znak rozpoczęcia formuły.
3.Następnie przejdź do ostatnio załadowanego dokumentu. Kliknij komórkę zawierającą dane, które mają być wstawione do nowego dokumentu.
4.Przełącz się z powrotem do nowego arkusza. W wierszu wprowadzania zostanie wyświetlona informacja wskazująca, że formuła została uzupełniona o odwołanie przez program OpenOffice.org Calc.
Odwołanie do komórki w innym dokumencie składa się z nazwy tego dokumentu ujętej w znaki pojedynczych cudzysłowów, po której następuje znak #, nazwa arkusza w drugim dokumencie, kropka i nazwa komórki.
5.Zatwierdź formułę, klikając zielony znak zaznaczenia.
6.Po przeciągnięciu kwadracika znajdującego się w prawym dolnym rogu aktywnej komórki w celu zaznaczenia zakresu komórek, program OpenOffice.org automatycznie wstawi do sąsiadujących komórek odpowiednie odwołania. W rezultacie obok nazwy arkusza znajdzie się znak "$" informujący, że nazwa stanowi odwołanie bezwzględne.
Nazwa drugiego dokumentu jest zapisana w postaci adresu URL. To oznacza, że można także wprowadzić adres URL wskazujący na zasoby znajdujące się w Internecie.


Jam, nie chwaląc się, to uczynił...
Autor RE: Funkcje, Arkusze i Spreadsheet_Excel_Reader
piotr
Super Administrator

Postów: 34
Miejscowość: Świętochłowice
Data rejestracji: 05.12.06
Dodane dnia 11-09-2008 09:31
ODP 3 tylko dla excela
(z zastrzeżeniem, że nie wiem jakiej biblioteki używasz (ale zawsze można zmienić )
odpowiedź znajdziesz tutaj:
http://devzone.zend.com/article/3336-Reading-and-Writing-Spreadsheets-with-php



Jam, nie chwaląc się, to uczynił...
Autor RE: Funkcje, Arkusze i Spreadsheet_Excel_Reader
alvi
Użytkownik

Postów: 2
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.09.08
Dodane dnia 18-10-2008 10:53
Dzieki za pomoc. W sumie sobie z większością rzeczy poradziłem ale dalej chcę to jeszcze zautomatyzować. Biblioteka którą wykorzystuję na stronce słabo sobie radzi z funkcjami. Jak mam jakiś arkusz gdzie mam jakies dane i w następnych kolumnach mam do tych danych funkcje które dają w komórce jakiś wynik to ten wynik na stronce już nie jest widoczny.

Poszedłem na sposób i zainstalowałem Worksa. Kopiując całą zawartość arkusza gdzie wyniki uzyskiwane są a pomoca jakiejś tam funkcji, w arkuszy Worksa mam tylko te wyniki. Jednak jak gdzieś jest tekst to muszę to jeszcze obrobić w calcu ponieważ komórki z tekstem edytowanym w worksie też nieprawidłowo sie wyświetlają na stronie.

Moje pytanie jest takie. Czy można do funkcji jakoś dorzucić przeniesienie wyniku do innego arkusza? Nie chcodzi mi o to żeby funkcją w Arkuszu2 wyciągnąć wyniki z Arkusza1 tylko żeby była jakaś funkcja w Arkuszu1 która da nam wynik w tym arkuszu i dodatkowo sam wynik wyśle do Arkusza2, tak że jak wejdę na Arkusz2 i zaznaczę komórkę z wynikiem to będę miał dokładnie ten wyniki na pasku gdzie zwykle pokazuje funkcję. Dzięki temu jak będę sie odwoływał na stronie do Arkusza2 będę miał na stronie wynik a nie puste pole.

Jeżeli tak się nie da to może jest możliwość kopiowania wyników z jednego arkusza do drugiego. Kiedy tak próbowałem tradycyjnym sposobem to mi kopiował wszystkie funkcje. Może do tradycyjnego ctrl+c wystarczy jeden klawisz i będzie kopiował to co jest wyświetlane za pomocą funkcji a nie funkcje które w innym pliku nie mają sie do czego odwołać?

Po prostu po wszystkich oliczeniam muszę mieć gdzieś wyniki nie opatrzone żadną funkcją ani odwołaniem do innej komórki bo jak się tak nie da to żeby to zautomatyzować to będę musiał tworzyć funkcje w samym PHP a tego nie chcę ze względu na poufność wykoywanych obliczeń.

Pozdrawiam
Autor RE: Funkcje, Arkusze i Spreadsheet_Excel_Reader
piotr
Super Administrator

Postów: 34
Miejscowość: Świętochłowice
Data rejestracji: 05.12.06
Dodane dnia 18-10-2008 18:51
Przerzucanie danych do innego arkusza jest możliwe za pomocą vbasica, ale nie sądzę aby Ci o to chodziło. Możesz za to zrobić inaczej ręcznie lub pisząc funkcje w Vbasicu. Trzeba wykorzystać funkcję "wklej specjalnie" widać ją w menu "edycja" w eXcelu do 2003 i w excelu 2007 w panelu "Narzędzia główne po rozwinięciu opcji"wklej". Pokaże się okno, w którym należy wybrać opcję "wklej wartość". Czyli kopiujesz komórkę zawierającą funkcję (ctrl+c) i następnie "wklej specjalnie" (w E2007 jest również w menu kontekstowym pokazującym się po kliknięciu prawym klawiszem myszki w wybraną komórkę docelową. I już!


Jam, nie chwaląc się, to uczynił...
Autor RE: Funkcje, Arkusze i Spreadsheet_Excel_Reader
Belfegor
Użytkownik

Postów: 10
Miejscowość: Cukierkowo
Data rejestracji: 06.12.06
Dodane dnia 01-02-2010 18:40
Dodam, że jak nagrasz sobie makro z wklej specjalnie to będziesz to mógł zastosować w sposób zautomatyzowany!


Lubię straszyć!
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta
Czego mi brakuje?

Wiadomości i nowinek

Więcej arkuszy do załadowania

To wszystko jest do chrzanu

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Szukaj
Google
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

szterke121
23/10/2015 09:01
Dzień dobry wszystkim, poszukuję kalkulatora leasingowego, jestem świeży i nie wiem czy pytam w dobrym miejscu, dzieki!

piotr
03/08/2013 08:38
Dzieje się! Wystarczy zapytać! Mamy arkusze i rady, i wiele innych rzeczy

Agata
24/07/2013 09:43
coś się tu dzieje? Szkoda bi niektóre rzeczy są ciekawe !

piotr
23/10/2012 16:38
To ważne o co pytasz, dlatego masz całego newsa

Bulbula
23/10/2012 15:29
Co w Calcu odpowiada F4 z excela?

Archiwum
Copyright Piotr-Prym © 2006- 2017